Logo hvid paa blaa Facebook Mynewsdesk
 

Presserum

  • fb
  • tw
  • li
  • em
  • Karsten Suhr
    Formand
    T: +45 33307936
    M: +45 4028 0027
    E: 
    Twitter

    Søren T. Lodahl
    Sekretariatschef
    T: +45 33307929
    M:  +45 29617520
    E: 
    Twitter

    Simone Dalsgaard
    Kommunikationsansvarlig, Chefkonsulent
    T: +45 33307927
    M: +45 60771719
    E: 
    Twitter

    Seneste nyheder

    ​På Kolding Realskole er de i gang med at sende over 2500 julekort. Udover at sprede glæde blandt modtagerne, samler skolen ind til Julemærkehjemmene.
    Den traditionsrige Herlufsholm Skole har en ambition om at uddanne unge mennesker, der kan tage ansvar og gøre en forskel i samfundet. Skolen sætter nu yderligere fokus på social dannelse og vil samtidig give flere unge muligheden for at tage en ungdomsuddannelse hos dem. Derfor tilbyder skolen et fuldt betalt 3-årigt ophold til unge, hvis forældre ikke har råd.
    Den frie og private grundskole Mariagerfjord Idrætsskole samarbejder med lokale aktører for at skabe et stærkt lokalt foreningsliv, som er til gavn for hele lokalområdet. Skolen lader lokale foreninger benytte skolens faciliteter og har inviteret foreningslivet med ind i en styregruppe i udviklingen af faciliteterne. Eleverne lærer i undervisningen også at bidrage til foreningsliv og fællesskab.
    Medlemsskolerne i Danmarks Private Skoler giver 7 samfundsløfter. Det er resultatet af vedtagelsen af et nyt fælles kodeks for samfundsansvar på foreningens årsmøde. Skolerne arbejder allerede aktivt for at gøre en forskel for samfundet. Det understreger skolerne nu gennem konkrete aktiviteter og indsatser inden for syv kernetemaer, der er til gavn for samfundet.
    Den frie og private Sejergaardsskolen på Midtsjælland vil være bæredygtig og er i gang med at blive ”2030 SKOLE” og certificeret inden for FN’s 17 Verdensmål.
    ​Skt. Knuds Skole, en fri og privat grundskole i Aarhus, har lavet et anderledes fag: ”Sprog i spil”. Skolen vil understøtte den kulturelle mangfoldighed ved at bygge bro mellem elevernes hverdagssprog og skolens fagsprog. Skolen ønsker at udvikle elevernes sproglige kompetencer til gavn for udbyttet af den generelle undervisning, men skolen anser også sprogbrug for at bære et socialt formål.